Daft Punk’s Social Hype Machine

Het nummer Get Lucky van Daft Punk staat inmiddels in veel landen op nummer 1. In de aanloop van de lancering van de single en de aankondiging van het Album heeft Colombia records een mooi staaltje content marketing laten zien. 2 maanden voor de lancering werden de website en de facebook fanpage aangepast wat een enorme geruchtenstroom over een mogelijk nieuw album teweeg heeft gebracht.

Vervolgens werden er vanaf begin april iedere 3 dagen filmpjes online gezet die het over het “collaborator project” hadden. Hierin vertellen componisten en artiesten die hebben meegewerkt aan het album over hun visie op muziek, dance in het algemeen en de robots van Daft Punk. Bekijk hier de timeline:

Na het 3e filmpje werd een teaser van 1 minuut van de nieuwe single “Get Lucky” op een groot scherm vertoond op het Coachella festival, wat de geruchtenstroom nog verder heeft opgestuwd en waardoor “Daft Punk” direct wereldwijd trending maakte. Vervolgens werd via de populaire social stop-motion- app “Vine” de tracklist van het nieuwe album bekend gemaakt, deze ging hierop ook viraal de hele wereld over waardoor iedereen anticipeerde op het nieuwe album. Op de dag dat “Get Lucky” uitkwam stond hij in 46 landen op nummer 1 in itunes en brak hij bovendien het record van meest gestreamde nummer op Spotify in de geschiedenis van Spotify.